Usein kysyttyä

Huoneet

Mitkä ovat hotellin käytännöt koronavirustartuntojen (SARS-CoV-2) ehkäisemiseksi?

  • Koko henkilökuntaamme on ohjeistettu hyvästä käsihygieniasta ja muista käytännön toimista, joilla tehokkaasti taistellaan minkä tahansa taudinaiheuttajan leviämistä vastaan.
  • Kaikissa yleisissä tiloissamme – ravintolassa, vastaanottoaulassa ja kokousaulassa – on vieraidemme saatavilla antiseptistä käsien desinfiointiainetta. Käsien desinfiointiainetta on myös henkilökuntamme käytettävissä. Suosittelemme, että käytät desinfiointiainetta säännöllisesti henkilökuntamme tapaan.
  • Päivittäisiä siistimistoimia hygienian parantamiseksi on lisätty. Erilaiset kosketuspinnat, kuten ovenkahvat, hissipainikkeet ja vastaanoton tiski, pyyhitään normaalia voimakkaammin desinfioivalla puhdistusaineella.
  • Vastaanoton ja ravintolan palvelutiskille on asennettu läpinäkyvät pisarasuojukset sekä vieraidemme että työntekijöidemme terveyden turvaamiseksi.
  • Muistutamme vieraitamme turvaohjeista hisseissä, vastaanotossa ja ravintolassa näkyvillä olevin ilmoituksin. Ravintolassamme on lattiatarroja, joilla muistutamme turvaetäisyyksistä.
  • Olemme ohjeistaneet henkilökuntaamme toimenpiteistä mahdollisen tartuntaepäilyn ilmaantuessa. Lisäksi suosittelemme sekä vieraitamme että henkilökuntaamme jäämään kotiin lievienkin flunssaoireiden ilmentyessä. Ethän siis saavu vieraaksemme, mikäli Sinulla on lieviäkin flunssan oireita.
  • Rajoitamme kokoustilojemme vierasmäärää soveltaen ravintoloita koskevia viranomaismääräyksiä.
  • Ravintolan noutopöydässä on asiakkaiden käytettävissä antiseptistä käsien desinfiointiainetta ja kertakäyttöisiä suojakäsineitä.
  • Hotellin saunat ovat toistaiseksi poissa käytöstä.
  • Otamme tilanteen vakavasti ja toivomme, että näillä ennalta ehkäisevillä toimilla voimme tehdä oman osamme tilanteen ratkaisemiseksi. Seuraamme viranomaisten ohjeistuksia ja määräyksiä ja olemme valmiita toimimaan tilanteen edellyttämällä tavalla.
  • Maksaminen on tällä hetkellä mahdollista vain maksukortilla, käteistä emme toistaiseksi ota vastaan.
  • Huolehdithan omalta osaltasi meidän kaikkien turvallisuudesta ja et saavu vieraaksemme, mikäli olet sairaana.

Mihin aikaan hotellihuoneen saa käyttöön ja milloin huone pitää luovuttaa?

Sisäänkirjautuminen klo 14.00 alkaen, kun varaus on tehty suoraan hotelliin (hotellin kotisivuilta, sähköpostitse tai puhelimitse). Sisäänkirjautuminen klo 15.00 alkaen, kun varaus on tehty jotakin muuta kautta tai kun kyse on ryhmävarauksesta. Huone tulee luovuttaa klo 12.00 mennessä. Mikäli haluat varmistaa, että saat huoneen käyttöösi heti aamusta, varaus on tehtävä jo edelliseksi yöksi.

Onko hotellissa matkatavaroiden säilytysmahdollisuutta?

Vastaanotossa on maksuton, lukollinen ja vartioimaton matkalaukkuhuone jossa voi säilyttää matkatavaroitaan omalla vastuulla. Matkatavarat voi tuoda jo ennen sisäänkirjautumista matkatavarasäilytykseen.

Onko hotellihuoneissa internetyhteys?

Huoneissa on ilmainen langaton internetyhteys.

Voiko hotelliin tuoda lemmikkejä?

Hotel Arthurissa on rajoitetusti huoneita joihin voi tuoda lemmikkieläimen. Lemmikkihuoneista veloitetaan 10.00€/yö lisämaksu siivouskuluja. Muistathan ilmoittaa lemmikistäsi jo varausvaiheessa, varaukset vain suoraan hotellista. Lemmikkiä ei saa jättää yksin hotellihuoneeseen.

Voiko hotellissa tupakoida?

Hotel Arthur on savuton hotelli ja tupakointi sisätiloissa on ehdottomasti kielletty. Tupakoinnista huoneessa veloitamme 250€ puhdistuskuluja. Veloitamme myös tupakoinnin aiheuttaman palohälytyksen lisäkustannuksista. Myös sähkötupakan käyttö on kielletty hotellin tilossa. Kynttilöiden polttaminen ja avotulen teko on kielletty.

Mitkä ovat huonevarausten muutos- ja peruutusehdot?

  • Voit perua kotisivuiltamme tehdyn ”Joustavan varauksesi” kuluitta klo 18 mennessä tuloa edeltävänä päivänä ottamalla meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse
  • Kotisivuiltamme tehty ”Heti veloitettava ennakkotarjoushinta” on varaus, jonka maksu veloitetaan varauksen yhteydessä eikä sitä voi muuttaa tai perua eikä maksua hyvitetä.
  • Poikkeuksena edellisestä ovat varaukset, jotka on tehty ennen 01.03.2020 eikä matkustaja pääse matkustamaan Suomeen viranomaisten säätämien rajoitusten takia. Tällöin matkapäivämääriä voi vaihtaa vuoden 2020 sisällä. Muutoksen johdosta mahdollisesti noussut huonehinta on maksettava sisäänkirjautumisen yhteydessä. Mikäli muutetun ajankohdan huonehinta on halvempi kuin alkuperäinen, muuttunutta hintaa ei hyvitetä. Ota yhteyttä muutoksissa myyntipalvelu@hotelarthur.fi
  • Ryhmävarausten osalta ota aina yhteys myyntipalveluun myyntipalvelu@hotelarthur.fi
  • Muilta varaussivustoilta tehtyjen varausten muutokset ja peruutukset hoidetaan niiden omien sääntöjen ja ehtojen mukaan

Voiko alaikäinen yöpyä hotellissa yksin ilman huoltajan seuraa?

Alaikäisen on mahdollista yöpyä hotellissamme yksin ilman huoltajan seuraa, kun asiasta on sovittu etukäteen hotellin kanssa ja huoltajan kirjallisella suostumuksella. Hotellilla on aina oltava tiedossa huoltajien yhteystiedot. Viime kädessä vastuu alaikäisestä on aina huoltajalla. Joinakin ajankohtina alaikäismajoittujien yöpyminen yksin ilman huoltajan seuraa ei ole mahdollista, esimerkiksi Weekend Festivalin aikaan. Ota yhteyttä myyntipalveluumme myyntipalvelu@hotelarthur.fi.

Mitkä maksutavat ovat käytössä

Voit maksaa paikan päällä maksukortilla eli Visa Debit-, Visa Credit-, Mastercard Debit-, Mastercard Credit-, Visa Electron-, Maestro-, American Express- tai Diners Club -kortilla. Tällä hetkellä emme ota vastaan käteistä.

Ravintola

Mihin aikaan aamiainen on tarjolla?

Kaikkiin huonehintoihin sisältyy runsas hotelliaamiainen. Buffet-aamiainen on tarjolla ravintolassamme arkisin maanantaista perjantaihin klo 07.00-10.00, lauantaisin klo 08.00-11.00 sekä sunnuntaisin ja pyhäpäivisin klo 8.00-11.00.

Mitkä maksutavat ovat käytössä

Voit maksaa paikan päällä maksukortilla eli Visa Debit-, Visa Credit-, Mastercard Debit-, Mastercard Credit-, Visa Electron-, Maestro-, American Express- tai Diners Club -kortilla.

Lounaasi voit maksaa myös Edenredin Lounassetelillä, Smartumin Lounassetelillä, ePassilla, SmartumPay -mobiilisovelluksella tai MyEdenred -mobiilimaksulla.

Tällä hetkellä emme ota vastaan käteistä.

Esteettömyys

Pääseekö kokoustiloihin pyörätuolilla?

Hotellissa on porraskiipijä pyörätuolivieraiden (ei sähköpyörätuolia) kuljetusta varten kokoustiloihin. Ilmoitathan tarpeesta etukäteen myyntipalveluumme. Kokoustilamme eivät ole esteettömiä, kokouspuolella ei ole hissiä.

Onko hotellissa inva-WC?

Esteetön inva-WC sijaitsee hotellin 4. kerroksessa. Avaimen saa vastaanotosta. Hotellissa on myös 2 invahuonetta.

Sijainti

Mihin auton voi pysäköidä?

Hotel Arthurilla ei ole omia parkkipaikkoja vaan asiakaspysäköintiin suosittelemme hotellin vieressä sijaitsevaa P-Kluuvin pysäköintihallia. Lue lisää pysäköinnistä.

Miten pääsen lentokentältä Hotel Arthuriin?

Helsinki-Vantaan lentokentältä pääsee kätevästi Helsingin keskustaan joko taksilla tai julkisilla kulkuvälineillä. Lähijunat sekä linja-autot saapuvat Helsingin rautatieasemmalle, josta Hotel Arthuriin kävelee noin 10 minuuttia. Lue lisää sijainnista.

Palvelut

Voinko vuokrata hotellilta pyörän?

Hotellilla ei ole omia pyöriä, mutta suosittelemme HSL:n kaupunkipyöriä. Kaupunkipyöräkausi alkaa 23.3. ja kestää 31.10.2020 asti. Lähimmät pyöräasemat hotellilta ovat Varsapuistikko ja Kaisaniemenpuisto.

Tilaa uutiskirje

© 2020 Hotel Arthur. Kaikki oikeudet pidätetään.